Past Perfect Tense (Pluskvamperfekat - Davno prošlo vreme)




1. Ovo vreme se koristi za opisivanje radnji koje su se dogodile pre nekog drugog prošlog događaja (jedna stvar se dogodila pre nego što se druga stvar desila). Pluskvamperfekat koristimo kada govorimo o 'ranijoj' prošlosti.

2. Past perfect se koristi i u indirektnom (neupravnom) govoru prilikom slaganja vremena (Past Simple https://ivyenglishworld.blogspot.com/2020/03/prosto-proslo-vreme-simple-past-tense_21.html i Present Perfect https://ivyenglishworld.blogspot.com/2020/04/present-perfect-simple.html  prelaze u Past Perfect).

Gradi se od prošlog vremena glagola have (koje glasi HAD za sva lica jednine i množine) i od participa perfekta (dodavanje nastavka ED pravilnim glagolima, a za nepravilne glagole treća kolona u Listi nepravilnih glagola https://ivyenglishworld.blogspot.com/2020/03/prosto-proslo-vreme-simple-past-tense_21.html)

HAD + PARTICIP PERFEKTA

 
Odrični oblik se gradi od HAD NOT = HADN'T + PART. PERF.

Upitni oblik se gradi inverzijom subjekta i pomoćnog glagola HAD (subjekat i HAD zamene mesta).

Primeri:

1. I told them I had done enough work for one day.
( Rekao sam im da sam uradio dovoljno posla za jedan dan. - prvo sam uradio, pa sam onda rekao.)

2. She realized that he had already gone. 
( Shvatila je da je on već otišao.- prvo je on otišao, pa je ona shvatila)

3. The band broke up before I had had a chance to see them live.
(Grupa se raspala pre nego što sam imala prilike da ih gledam uživo. - prvo ih nisam gledala, pa su se raspali)

4. When I got to the station, the train had already left.
(Kada sam stigla na stanicu, voz je već bio otišao. - prvo je voz otišao, pa sam ja stigla)

5. After I had taken my children to school, I went to work.
( Nakon što sam odvela decu u školu, otišla sam na posao.- prvo sam odvela decu (starija radnja), pa sam onda otišla)

6. I didn't recognize my cousin because I hadn't seen him for a long time. 
( Nisam prepoznala svog rođaka zato što ga nisam odavno videla. - starija radnja je nisam ga videla, zatim ga nisam prepoznala)

7. They went to a theme park because they hadn't been to one before.
(Otišli su u tematski park jer nisu ranije bili u njemu. - starija radnja nisu bili ranije, zatim su otišli).

Vežbajte Past Perfect na:

Da provežbate razliku između Past Perfect-a i Past Simple Tense:


Коментари

Популарни постови са овог блога

Simple Past Tense - Građenje, upotreba, pravilni i nepravilni glagoli

Present Perfect Simple - Prosti sadašnji perfekat - Građenje i upotreba